Coronavirus update TDM Systems: Business as usual, maar anders…

Coronavirus update TDM Systems: Business as usual, maar anders…

“Bij voorkeur gaan we nu niet langs bij onze klanten” Dat is een zin die een aantal weken geleden ondenkbaar had geleken. Als systeembeheerders komen wij namelijk met veel gebruikers persoonlijk in contact en dat is nu voorlopig niet de bedoeling. Toch werken we door, maar wel anders. Dit zijn de maatregelen die wij genomen hebben.

We vermijden mogelijke besmettingsgevaren

Normaal gesproken geven we support bij onze klanten op locatie. Natuurlijk volgen wij ook het advies van ons kabinet om menselijk contact zo veel mogelijk te vermijden. Maar er is nog iets wat je bijna zou vergeten; de toetsenborden, muizen, docking stations en andere gebruikerstools kunnen voor ons bron van besmetting zijn, maar ook kunnen wij op die manier zelf een mogelijke besmetting overdragen. Vandaar dat we gebruikerstools nu liever niet aanraken en zo veel mogelijk remote onze dienstverlening doen.

Ons werk hebben we opgesplitst

De komende maand zien we elkaar als collega’s niet en we hebben besloten geen gezamenlijke klussen te doen om risico’s te verspreiden. Wel zal er in de meeste gevallen één medewerker op kantoor zijn, doordat we een werkschema gemaakt hebben en om de beurt kantoordienst draaien.

Microsoft technologie gaat zich nu bewijzen

Het positieve effect is dat we nu voor de volle honderd procent gaan ervaren hoe we, zonder elkaar te zien, toch efficiënt en mogelijk zelfs beter gaan samenwerken. Het communiceren doen we vooral via Microsoft Teams, zodat we van elkaar weten waar we mee bezig zijn en klanten op afstand goed en professioneel kunnen blijven bedienen. Desgewenst kunnen we ook samen met klanten online vergaderen of gewoon een goed gesprek van mens tot mens voeren vanachter de laptop.

Nog beter bereikbaar voor onze klanten Juist nu komen er meer vragen dan gebruikelijk, omdat een groot aantal werknemers van klanten thuis aan het werk is. Daarom hebben we extra capaciteit beschikbaar gesteld in ons call center. Je kunt ons bereiken op telefoonnummer: 085 – 487 47 47

Tot slot Ter afsluiting leek het ons goed om nog een paar adviezen te herhalen:

  • Blijf met je handen uit je gezicht.
  • Let extra op hygiëne en was nog vaker je handen.
  • Ben je niet helemaal fit, blijf thuis.
  • Meld het wel als mensen te dicht bij je in de buurt komen.
  • Maak vaker de tools die je gebruikt schoon, zoals smartphones, laptops, toetsenborden en muizen.
  • Zorg voor een gepaste afstand van elkaar, zeker als je moet hoesten of niezen.
  • Hoesten en proesten die je in je linker elleboog.
  • Geef elkaar voorlopig geen hand, een begroetingselleboog met rechts is prima
  • Een begroetingsvoet of schop mag tegenwoordig ook…

Vanaf onze thuiswerkplekken wensen wij iedereen de komende periode veel sterkte toe. Zeker in branches die dieper geraakt worden, maar ook in branches waarbij mensen het gevaar van het coronavirus toch moeten trotseren.

Graag tot ziens!

Danny, Martijn, Bart, Gerben en Annemiek.